Öne Çıkanlar corona BTSO İhsaniye Revizyon Yankı
banner13

AKTÜMEN "PARİS'TE GECE YARISI"NI ÇÖZÜMLEDİ

Nilüfer Belediyesi’nin düzenlediği “Psikolojik Film Çözümlemesi” etkinliği, sanatseverler
tarafından ilgiyle izleniyor. Psikiyatrist ve psikoterapist Uzm. Dr. Aslı Aktümen’in katılımıyla
gerçekleştirilen etkinlikte, Woody Allen’in 2011 yılı yapımı romantik komedi ve fantastik
tarzdaki ödüllü filmi “Paris’te Gece Yarısı” ele alındı. Çevrimiçi gerçekleştirilen etkinlikte
Aktümen, filmi izleyerek etkinliğe katılan sanatseverlere filmin senaryosunu, karakterlerini ve
diyaloglarını, detaylarıyla birlikte psikolojik çözümlemesini yaptı.
Filmin, bir Paris güzellemesi gibi geçtiğini ve şehrin, büyüleyici tarafını göstermek için
yapılmış bir film gibi olduğunu belirten Aslı Aktümen, filmde, Paris’in olduğundan çok daha
güzel gösterildiğini söyledi. Aktümen, “Woody Allen bu filmde kendine seslenmiş. Allen’in
kendi ölüm korkusu ve evrendeki yerini sorgulaması üzerine bir film olduğunu düşünüyorum.
Herkesin çok bunaldığı, tükenmişliğin depresyon düzeyine çıktığı şu günlerde, bize biraz
umut versin, neşelenelim, kendimizi biraz iyi hissedelim diye bu filmi seçtik. Belki bizim
içimizdeki boşluğun da panzehiri olur diye. Çünkü film aşkla bitiyor. Aşk da hayattır. Woody
Allen de filmde bunu yapıyor. Biz ne kadar neden konuşursak konuşalım, umutsuzluğa
düşmemek adına bizi yüreklendiriyor bence” dedi.
Filmin, geçmişle şimdiki zaman arasında geçtiğini ve temel konusunun da insanın geçmişe
olan özlemi olduğunu belirten Aslı Aktümen, “Yaşadığımız ya da yaşayamadığımız geçmişi
neden özleriz?”, “İnsan neden başka zaman ve başka kişi arayışındadır?” ve “Şu anda kalmak
ya da anın değerini bilmek neden zordur?” sorularını yanıtladı.
Filmin ana karakteri olan Gil’in, 1920’lerin Paris’ine hayran bir Amerikalı bir senarist yazar
adayı olduğunu, aslında bir roman yazmak isteyen ve ait olmadığı hayatı yaşayan biri
olduğunu hatırlatan Aktümen, “Fimde Gil’in geçmişe olan hayranlığının her dönem için
geçerli bir duygu olduğu ve nostaljinin şimdiki zamana inkâr yolu kabul edilişi filmdeki
ressamlardan biriyle oluyor. Çünkü her dönemin, yaşadığı dönemden tatminsiz ve umutsuz
olduğunu, bir önceki döneme hayranlık duyduğunu ifade ediyorlar. Gil, bu anlamda
aydınlanıyor. Çünkü aslında düzeltmesi gereken şey geçmişle hesaplaşması değil, kendi
günlük yaşamı olduğunu fark ediyor. Kendi günlük yaşamından aslında memnun olmadığı
için geçmişe bu kadar özlem duyduğunu fark ediyor ve filmin temel konuları aidiyet, nostalji,
geçmişe bağlılık, modernizm ve ait olduğu zamanda sıkışmak olarak tanımlanabiliyor” diye
konuştu.
Aslı Aktümen, etkinliğin son bölümünde katılımcıların sorularını da yanıtladı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner22