Öne Çıkanlar sağlık corona İnce Medya İBB Revizyon
banner13

EDEBİ KAZILAR'IN KONUĞU MELİSA KESMEZ

Nilüfer Belediyesi Kütüphane Müdürlüğü’nün, okurları, konuk yazarlarla birlikte
kitaplara dair derin yolculuklara çıkardığı Edebi Kazılar etkinliğine, çağdaş Türk edebiyatının
değerli yazarlarından biri olan Melisa Kesmez konuk oldu. Moderatörlüğünü yazar Onur
Bütün’ün yaptığı ve Youtube üzerinden çevrimiçi gerçekleşen söyleşide Melisa Kesmez, 65.
Sait Faik Hikâye Armağanı’na değer görülen “Nohut Oda” adlı kitabı ve yazın hayatı üzerine
samimi açıklamalar yaptı.
Ev üzerine çalışmanın kendisine heyecan verici geldiğini belirten Melisa Kesmez, “Ev
meselesiyle uzun süredir hem meşgulüm, hem kavgalıyım, hem de bir şekilde ipin ucundan
tutmaya çalışıyorum. Ev, Nohut Oda kitabımın tematik konusu ama benim için bitmiş bir
konu değil. Evi düşünmeye, ev içindeki insanın kendi varlığını yeniden yaratma biçimlerine
biraz fazla düşkünüm. Mekânla olan ilişkinin, ruhsal ya da fiziksel tarafı beni çok
meraklandırıyor. Kitapta yer alan “Kız Kardeşim Handan” öyküsü, diğer öyküler içinde bu
konuyla daha fazla ilişki kurduğum öykü oldu” diye konuştu.
Yazdıklarının, dış etkenlerden çok kendi içindeki dinamikler üzerinden ortaya çıktığını
söyleyen Kesmez, aile kavramından çok fazla ilham aldığını belirtti. Kesmez, “Aile
meselesiyle olan büyük kavgam, anne baba ve çocukların rolleri Türk edebiyatında çok kez
işlenmiş konu olmasına rağmen, benim de okur ve yazar olarak inatla tekrar üzerinden
geçmekten büyük keyif aldığım bir konu. Bu psikolojik travmalarla dolu alanın içinde bir
yazar olarak dolaşmaktan çok fazla ilham aldığımı söyleyebilirim. Düşünmekten ve
yazmaktan en keyif aldığım şey aile ortamı. Benim oyun alanım gibi” dedi.
Kadın hikâyeleri anlatmayı da çok sevdiğini söyleyen Kesmez, kadının dünyasına
içeriden bakan kalemlerin artmasının umut verici olduğunu söyledi. Kesmez, “Belki aynı
konular çevresinde dönüyoruz, belki annelik ve aşk anlatıyoruz ama içeriden üretilen her
şeyin çok daha samimi ve kalıcı olduğunu düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
“Nohut Oda” kitabının yazım sürecinden de bahseden Melisa Kesmez, neredeyse bir
sanat yönetmeni titizliğiyle çalıştığını söyledi. “Film gibi bir şey hayal ettim” diyen Kesmez,
konuşmasına şöyle devam etti: “Nohut Oda’daki mekânları, kafamda öykülerden daha önce
resmettim. Bazı mobilya türleriyle ilgili araştırma yaptım. Hikâyeyi anlatırken, hikâyenin
içinde yer alan her eşyanın da o anlatı içinde bir simgesi olması için uğraştım. Bir karakter
gibi odaların içinde dolaşıyorlar. Karakterin eşya ile olan alakası önemli ama orada yazar
olarak asıl niyet ettiğim şey, okurun hikâyeyi geçtiği mekânı hayal edebilmesiydi. Orada
anlatılan duygu, çatışma, ortam her neyse onu destekleyecek nesneleri bulup, koymaya
çalıştım. Neredeyse bir sanat yönetmeninin yapabileceği titizlikle düşünmeye çalıştım. Bazı
şeyleri yazmadan anlatmaya çalıştım. Bu benim için uğraştığım şey oldu ama sanırım
karşılığını alabildim.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner22